Warsztaty mindfulness online

Mindfulness jest umiejętnością bycia obecnym z tym wszystkim, czego doświadczamy: emocjami, myślami, sygnałami z ciała i naszego otoczenia, oraz wszystkim, co się nam przytrafia. Taka umiejętność pozwala nam obiektywnie oceniać sytuację i reagować w adekwatny do niej sposób. Jest także umiejętnością łagodnej, ciepłej, życzliwej akceptacji każdego momentu naszego życia, naszego otoczenia i naszych relacji z ludźmi. Poprzez rozwijanie mindfulness uczymy się rozwijać otwartość na sytuacje, w których się znajdujemy. Doświadczenia przestają nas przytłaczać, zauważamy że mamy większy dystans do życiowych wzlotów i upadków. W czasie kursu poznajemy narzędzia, które pomagają nam rozwijać oba aspekty mindfulness. Są to zarówno formalne praktyki medytacji, które pozwalają nam wyrobić w sobie nawyk bycia obecnym, oraz ćwiczenia, które podtrzymują naszą uważność w codziennym życiu.

Kurs przeznaczony jest dla osób w których życiu obecny jest stres, oraz związany z nim niepokój, napięcie, przeciążenie.

Najczęściej doświadczamy go w pracy, w relacjach z bliskimi, może być związany ze stratą albo z inną sytuacją kiedy życie wymyka nam się spod kontroli. Towarzyszy nam niewielkie, ale stałe napięcie, którego nie jesteśmy do końca świadomi, a jego niekorzystne efekty dają znać o sobie dopiero po latach. Może też tak być, że ilość problemów przed którymi stajemy jest na tyle duża, że bez pomocy z zewnątrz ciężko nam funkcjonować.

Na kursie oferujemy strategie pomagające radzić sobie zarówno z istniejącymi już symptomami stresu jak i codziennie bombardującymi nas na nowo bodźcami. Uczymy jak świadomie żyć pełnym, spokojnym życiem w dzisiejszym szybkim i pełnym zmian świecie.

JAK WYGLĄDA KURS?

Kurs ma charakter warsztatów, uczymy się praktyki mindfulness oraz jak ją wykorzystywać w codziennym życiu. Kurs trwa osiem tygodni, każde spotkanie trwa 2 godziny. Każdy tydzień ma swój temat i związane z nim ćwiczenia. W czasie trwania kursu zachęcamy do kontaktu z nami i zadawania pytań, zarówno na zajęciach jak i poza nimi. W trakcie kursie wysyłamy materiały podsumowujące zajęcia. Bardzo ważną częścią kursu jest samodzielna praktyka w domu, która pozwala nam wprowadzić to, czego uczymy się na kursie w codzienny nawyk. Przed zapisaniem się na kurs prosimy uczestników o zastanowienie się, czy będą w stanie poświęcić około 30 – 45 minut dziennie na tą praktykę.

Korzyści płynące z kursu i praktyki Mindfulness:
• redukuje stres i napięcie
• rozwija kreatywność
• rozwija klarowność i jasność umysłu
• rozwija zdolności analityczne
• poprawia pamięć i koncentrację
• mamy pełniejsze i prawdziwsze kontakty z ludźmi
• jest traktowana jako skuteczna terapia depresji
• rozwija ciekawość, otwartość i akceptację
• ma wpływ na poprawę zdrowia

PROWADZĄCY:

Dawid Faron – z praktykami mindfulness i medytacją ma do czynienia już od 2008. Od kilku lat wspiera wyjazdy szkoleniowe mindfulness. Od 2015 skupia się na uważności Mindfulness w metodologii Breathworks – ukończył 2 letni kurs i jest dyplomowanym nauczycielem tej metody. Regularnie wyjeżdża na szkolenia i wyjazdy medytacyjne organizowane w Wielkiej Brytanii. Jest buddystą, na co dzień praktykuje we wspólnocie buddyjskiej Triratna, gdzie również naucza medytacji. Od kwietnia do sierpnia 2019 przebywał na odosobnieniu medytacyjnym w górach w Hiszpanii. 

GDZIE I KIEDY?
Warsztaty będą prowadzone online na platformie ZOOM. Aby uczestniczyć w warsztatach, niezbędny jest komputer (lub telefon komórkowy) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem. Udział w warsztatach jest bezpłatny.

Terminy zajęć:
Czwartki (od 4 marca do 22 kwietnia 2021 r.) w godz. 14.30-16.30.

Dla kogo?
Zajęcia przeznaczone są dla osób chorujących onkologicznie i ich rodzin. Zapraszamy osoby w trakcie diagnozy, leczenia, ale również w okresie rekonwalescencji i utrzymania zdrowia. Z warsztatów mogą skorzystać również osoby wspierające swoich bliskich.

ZAPISY:
Aby zapisać się na kurs wypełnij FORMULARZ ZAPISU.

ZAPRASZAMY!
www.oddycham.pl