Kampania „Widzimy całego człowieka nie tylko jego chorobę” została zgłoszona do konkursu „Newsweeka” na najlepszą reklamę zachęcającą do oddania 1% podatku. Dzięki głosowaniu Internautów, zdobyliśmy pierwsze miejsce w kategorii Internet.
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy oddali głos na naszą kampanię.
Dzięki Wam mamy szansę dotrzeć w tym roku do znacznie szerszego grona odbiorców!
Do kogo?
Naszą kampanię kierujemy do chorych i ich bliskich, mając na uwadze fakt, że choroba odciska piętno na całej rodzinie. Kierujemy nasze hasło również do personelu medycznego – bo jest ono kwintesencją naszego wołania o pomoc w chwili tak dla nas ważnej. Powszechność zagrożenia chorobami nowotworowymi czyni naszą kampanię uniwersalną, można więc powiedzieć, że kierujemy ją dosłownie do wszystkich.
Po co?
Ta kampania jest elementem naszej codziennej pracy nad zmianą stosunku do człowieka chorego. Najtrudniej przeżyć chwile po usłyszeniu diagnozy. Nie wiemy, co robić dalej. Nie wiemy, gdzie szukać pomocy. Najbliżsi najczęściej też czują się zagubieni. Nie wiedzą jak rozmawiać o chorobie, brak im wiedzy i umiejętności w zakresie najprostszej pielęgnacji i opieki. Dodatkowym obciążeniem jest odhumanizowane często, bezosobowe traktowanie chorego przez personel medyczny – ci, którzy mają być naszymi sprzymierzeńcami często podchodzą do nas jak do kolejnego „przypadku”. W tych krytycznych momentach potrzebujemy szczególnej troski i uszanowania całego naszego człowieczeństwa.
Jak rzadko kiedy budzi się w nas świadomość niezwykłości, drogocenności i niepowtarzalności naszego życia. Rodzi się tez potrzeba zatroszczenia się o wysoką jakość danego nam czasu. Niezwykle potrzebne jest wtedy holistyczne traktowanie człowieka, by nie zranić jego godności. Nawet pacjent na szpitalnym łóżku pozostaje wciąż przede wszystkim człowiekiem i w każdej sytuacji musi pozostać podmiotem wszelkich zdarzeń. Człowiek, wraz z jego frustracjami, lękiem i nadzieją jest i pozostanie fundamentem medycyny przyszłości.
A jaki ma to związek z naszą misją?
Stowarzyszenie Wspierania Onkologii Unicorn pragnie być źródłem wiedzy i wsparcia dla osób chorych na raka i ich bliskich. Jednorożec to symbol niezwykłej mocy płynącej nie tylko z czystości serca i intencji, lecz także czystości i jasności umysłu – wiedzy i samoświadomości. Stylistyka i kolorystyka naszej kampanii (czystość koloru, oszczędność formy, skondensowany przekaz) to twórcze rozwinięcie naszej filozofii.